söndag 27 juni 2010

Hejdå Donken, vi ses snart!

Idag var min sista dag på jobb på ungefär en vecka, och det kändes minst sagt bra. Det kommer bli härligt med lite ledighet och lite festivalande innan heltiden drar igång på riktigt. Det var dessutom en hyffsat lugn dag idag, så det gjorde det hela ännu bättre! Jag stod på beställningen under lunchen, gick bra. Var lite bitter den sista timmen, varför är dock inte särskilt viktigt. Fick tacka nej till ett frestande erbjudande om att åka med till beachen, men det är ju trots allt Lukas sista dag hemma på drygt två veckor, så att jag skulle spendera den med honom var ju ganska självklart. Jag slutade vid halv fyra, tog en cigg med Nikoletta och pratade lite snabbt med Emilia och sedan cyklade jag hem och parkerade mig i solen. Det är fruktansvärt tråkigt att jobba när det är så fint väder ute. Man känner sig instängd och tiden går tusen gånger långsammare än om det är snöstorm ute. Och alla som kommer sommarklädda och brundbrända (inte för att jag inte är brun, men det svider ändå...) och köper glass... det gör ont i mitt stackars hjärta när jag ser det.

Kvällen har spenderats tillsammans med Lukas, samt en stund med Danne och Kajsa. Jag är för övrigt tjock som en boll efter att ha klämt i mig stora mängder melon med glass. Känns så... jävla bra!

take care / s.pehrson

Lukas och Danne på en bänk någonstans på Kobjer. Fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar