torsdag 17 juni 2010

Vi kommunicerar via lappar numera

Fantastiskt att jag i princip ska jobba heltid i sommar. Hejdå sommarlov, hej pengar och nytt rum! Känner att det, trots den lilla ledighet jag kommer få, är värt det. Och den ledighet jag kommer få kommer jag att spendera på allra bästa sätt; med Lukas, med Sophie på en parkering någonstans, i min trädgård med fint folk osv. Det kommer bli en jävligt bra sommar i år, och det är bra, för det här är mitt allra sista sommarlov, så nog fan ska jag se till att det blir bra!

Jag skulle börjat jobba nio idag, men Jenny smsade vid kvart i åtta och tyckte att jag skulle komma halv nio så att jag kunde följa med henne till Staffanstorp och hämta varor. Sagt och gjort, jag stack till jobb och var där runt tjugo över åtta. Precis när jag ska gå in genom dörrarna börjar en väldigt speciell låt strömma ur högtalarna; OMG med Usher. Det är en riktigt dålig låt, men under USA-resan lyssnade vi på den konstant, den blev resans soundtrack i princip. Jag var tvungen att tända en cigarett, sätta mig ner i solen och lyssna på hela låten, samt skicka ett sms till Sophie. Det var en riktigt bra start på dagen! Sedan åkte jag och Jenny iväg, hämtade varor, kom tillbaka och sedan rullade det på rätt bra under dagen. Christian slängde mat på golvet, Olof ignorerade bilar... Det var helt okej. Jag skulle slutat 15, men så blev det inte. När jag vid halv tre kom ner från omklädningsrummen efter ett snabbt men ack så akut toabesök, står Christian nedanför trappan med en lapp där det står "Gå hem?". Jag dog lite. Så ja, jag gick hem 25 minuter tidigare, score!

Nu är jag hemma och jag börjar undra så smått var min man är någonstans... Visserligen så vet han ju inte om att jag slutade tidigare, så jag antar att han är förlåten. Imorgon ska jag supa bort den lilla jetlag jag har tillsammans med mina kollegor. Det kommer bli bra!

take care / s.pehrson

1 kommentar: