tisdag 1 juni 2010

Rapport från San Diego

Nu befinner jag mig i San Diego, och vi förbereder oss för att sova. Här är klockan 00.42, och hemma i Sverige är hon 09.42. Ingen av oss har drabbats av jetlag, vilket vi alla tycker är fantastiskt bra! Dagen idag har mestadels bestått av häng på Pacific Beach här i San Diego. Vädret har varit suveränt hela dagen så det blev en del badande faktiskt. Vågorna här är helt enorma! Lomma Beach är som badkaret hemma i jämförelse. Och så provade jag ju på att surfa, och jag är övertygad om att det inte direkt var en vacker syn. Trots ihärdiga försök kom jag inte längre än att jag lyckades ligga på brädan och glida över en våg, annars låg jag mest och plaskade och försökte överleva, typ. Men det var riktigt roligt att prova på i alla fall, även om jag inte råkade ha någon dold talang för surfing. Min talang för att bränna mig sönder och samman däremot har idag visat sig fullt ut. Jag ser ut som en kokt kräfta, bokstavligt talat. Men, jag kommer i alla fall var brunare än alla er blekfisar hemma i Sverige när jag återvänder, och då är denna brännande smärta ett litet pris att betala. Lätt värt det, med andra ord!

Vi har även ätit på ett ställe som heter Fatburger. Vi tyckte att det var ett lite lustigt namn, men Hugo ansåg att de i alla fall var ärliga. True story, antagligen. Gott var
det i alla fall, men den italienska restaurangen som fick stå för kvällsmaten var aningen bättre. En stor portion spaghetti med köttsås satt fint efter all flugplansmat och annat trams man stoppat i sig de senaste 48 timmarna. Imorgon ska jag på zoo! Äntligen, det är ju i princip vad min resa går ut på! Sjuklig överdrift det där, men jag har i alla fall sett fram emot det väldigt mycket, så det ska bli riktigt roligt. Men först ett par timmars sömn!

take care / s.pehrson


Pacific Beach

Daniel vet hur man posar

Pacific Beach med brädorna


Solbrännan, som tyvärr ser värre ut in real life...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar