torsdag 24 juni 2010

Tre timmar av mitt liv är bortsvettade

Ibland är det rätt skönt att bara jobba tre timmar. Speciellt om man den senaste tiden bara jobbat långa pass på 7-8 timmar. Men egentligen föredrar jag de långa passen. Mer pengar och man känner att man gjort mer än på tre timmar. De korta passen är i princip att man kommer dit, säger hej och så går man igen. Dock var det som sagt skönt med ett kort pass idag, speciellt med tanke på hur förbannat jävla varmt det var inne på restaurangen. Fint att jag stod i köket... Svetten rann kan jag tala om för er som är intresserade. Icke fräscht! Och så var det lite kaos med råa kött och så vidare, vet inte riktigt hur dte slutade för jag lämnade köket strax innan ett och begav mig ut i serviceträsket. Helt okej dag i alla fall.

Ikväll kommer Sophie hit! Vi ska sitta i min trädgård, dricka cider, lyssna på vår spellista från USA och snacka, snacka, snacka. Det kommer bli episkt! Fint att jag inte börjar förrän 15 imorgon (yes, jag jobbar 15-00 på midsommarafton...), för det innebär att jag kan vara uppe läääääänge. Det hade jag nog varit ändå, men nu slipper jag ha ångest över det. Eller va, ångest? Det har jag ju aldrig annars ändå... Jag svammlar. Tupplur innan Sophie kommer!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar