onsdag 9 juni 2010

Rapport från San Fransisco, del 2

Vi fick sovmorgon idag, vilket var rätt skönt eftersom jag, Sophie och Anna inte gick till sängs förrän vid halv fem på natten, så inte förrän vid tolv började vi röra oss ut på stan. Vi åkte till en italiensk restaurang (det är rätt sjukt vad mycket italienskt jag äter...!) och åt frukost. Fantastiskt gott var det! Sedan blev det Golden Gate-bron, och att cruisa över den med Coldplay's Viva La Vida var rätt coolt. Det pirrade lite i magen och man kände sig sådär löjligt lycklig. Att vi sedan åkte till en utsiktsplats med rätt dålig utsikt var ju lite synd, men det var ingen av oss som hängde läpp över det. När bron var avklarad åkte vi lite genom San Fransisco, upp och ned för backarna. Det var lite som en bergochdalbana, en riktigt brant sådan! En del backar var så branta så man såg inte vad som fanns uppe på toppen. Galet! Det är en väldigt fin stad, San Fransisco, men jag hade nog inte kunnat bo här. Det är för mycket smog som ligger över staden som ett tjockt täcke och täcker solen. Nog för att solen tittar fram ibland, men här är kallt som fan och det blåser värre än i Malmö. Då föredrar jag nog San Diego eller Las Vegas.

Tillbaka till hotellet, där vi lyssnade lite på min och Sophies fantastiska spellista, och jag passade på att maila lite när jag ändå var igång. Sedan tror jag att jag somnade en stund, för jag fick en plötslig huvudvärk, men jag sov inte så länge, för det var snart dags att ge sig av igen. Det fick bli ett nytt besök på Golden Gate, men den här gången tillsammans med grabbarna (minus Daniel). Vi åkte till en hundra gånger bättre utsiktsplats där bilderna blev otroligt mycket bättre än första gången vi var där, så det var lätt värt att åka dit igen! Vi åkte även runt lite i parken nedanför bron, och det var väldigt mysigt, men med tanke på att det blåste så himla mycket blev alla ganska snabbt frusna, så vi åkte hem.

Nu sitter vi på hotellrummet. De andra kollar på Eva & Adam... Jag är inte så intresserad. Eller jag är inte intresserad över huvud taget, för att vara ärlig. Det finns ju helt klart mer spännande saker att ägna tiden åt, om man säger så.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar