onsdag 23 juni 2010

Sömnbrist botas bäst med pengaslöseri

Det gick bra att jobba inatt, även om jag till en början var ganska bitter, vilket till största delen berodde på att jag var ganska trött, men det släppte efter någon timme och då försvann även bitterheten. Det kom någon kille som ville ha mitt nummer... två gånger. Jag sa att det var hemligt och sedan sa jag tack och hej. Det kom öven någon som sa att jag såg fräsch ut. Kom igen, killen kunde inte ha snackat mer skit. Jag såg för jävlig ut, bokstavligt talat, så han kan inte ha sett mycket fräscht i sina dagar om han nu tyckte att jag såg fräsch ut. Knasbollar, hela högen.

Angela är nog en utav de sötaste personerna jag någonsin träffat. Hon är en utav våra nyanställda, och hon jobbade natt med mig och Jenny igår. "Sara, förlåt för att jag är så långsam!". Hon kunde inte ha mer fel! Hon är superduktig, gör allt rätt och frågar när hon inte förstår eller när hon undrar någonting, men hur mycket jag och Jenny än försökte tala om det för henne så sa hon att hon var långsam och dålig. Ack nej, så fel hon har! Häromdagen frågade hon mig även om jag och Jenny är syskon. Fint av henne!

Jag kom hem vid tio över sju i morse, somnade, sov dåligt och vaknade vid halv elva när Lukas kom tillbaka efter introduktionen på jobb. Det känns för övrigt helknas att vi ska bli kollegor... Det inneb är att vi är ett par, kollegor, bästa vänner och klasskamrater. Allt i ett där, om man säger så. Hur som helst, jag var grinig som fan när jag vaknade, gnällde på allt och alla och var en allmän pain in the ass för alla i min omgivning. Jag blev dock på bättre humör när Sanne och jag satte oss på bussen mot Nova. Att sätta sprätt på lite pengar höjer alltid humöret en smula! Ett linne, en hoodie, en Hello Kitty, en plånbok och en dvd-film senare åkte vi hem, glada och nöjda.

Ikväll kommer Mauritz hit. Han ska förmodlige glo på fotboll, och jag ska städa mitt rum. Det ser ut som om tredje världskriget har utspelats på de 25 kvadratmeter som mitt stackars rum består av. Jag får göra en insats, helt enkelt.

take care / s.pehrson

Jag ser lite tjock ut, men jag ursäktar mig med att jag precis klämt i mig två McChicken Jr. Eller så ser jag ut som vanligt. Coolast i stan är jag i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar