söndag 20 juni 2010

Funderingar angående familjen Pehrson

Min familj är helt normal. Nu vet jag dock inte hur man ska definiera begreppet normal, men jag tror ni förstår vad jag menar trots att någon säkert kommer muttra om att det faktiskt inte finns något som är normalt. Hur som helst; min familj är normal. Jag hittade precis en tjugolapp i duschen och min lillasyster tittar på porr i form av två igelkottar som parar sig.

Fråga 1: Vem i min familj har lagt en tjugolapp i duschen? Nu är det tyvärr så att vem det än är så kommer personen i fråga inte att få tillbaka den. Finders keepers, som man säger. Men vem, och varför? Det är en synnerligen spännande fråga, om jag får säga det själv!

Fråga 2: Varför tittar min syster på två igelkottar som parar sig utanför hennes fönster? Och varför smsar hon ner till mig bara för att tala om detta? Min syster är djurvän. Eller bara extremt lättroad/uttråkad. Nu skrev hon att jag "just missade en once in a lifetime experience". Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag skrev att hon var en snuskhummer som stod och tittade ut genom fönstret på ett älskande par. Nu kommer hon ner till mig... Hon kallar mig glädjedödare och säger att om jag hade varit yngre hade jag sprungit upp för att se detta spektakel. "Du har blivit gammal Sara...". Den sved. Nästa gång jag får höra talas om porrande igelkottar ska jag kuta allt jag kan för att få se det. Då kanske jag int är gammal längre...

take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. Haha hon smsade mig med, och det är ju faktiskt en once in a lifetime experience! Jag är lite avis på Sanne måste jag säga.

    SvaraRadera