tisdag 8 juni 2010

Rapport från Mammoth Lakes

Jag fick aldrig tillfälle att blogga igår, dels på grund av en del drama (som för övrigt har pågått ett par dagar nu men som jag väljer att inte skriva om här i bloggen då det kan göra saker och ting ännu värre...) samt en liten rumsfest, så därför gör jag det nu. Vår resa var lång, med en del stopp för fotografering, och den var för övrigt riktigt, jävla varm. Som varmast var det 43 grader, och då fick vi inte ens ha AC:n i bilen igång för att undvika att bilen skulle bli överhettad. Det var minst sagt olidligt. Death Valley-öknen var fantastisk, trots värmen. För varje steg man tog blev mängden svett som rann nerför ryggen allt starkare, och till slut var det en liten lod som porlade ner för nacken ner mot rumpan... Minst sagt varmt. Men som sagt, öknen var otroligt häftig!

När vi kom fram till Mammoth Lakes, som är en liten stad i bergen, blev jag helt betagen. Där var så otroligt vackert med snötäckta berg i bakgrunden och stora träd, och människor var bland de trevligaste jag någonsin träffat. Killen som stod i receptionen på hotellet var definitivt en av de roligaste personerna jag träffat under denna resa. Han och jag hamnade i en djup diskussion om mupparna (vilket grundade sig på min tröja med Kakmonstret på, som jag för övrigt köpte på Wal Mart häromdagen för ynka 7 dollar). Han blev ledsen när jag informerade honom om att Elmo var röd, för han var helt övertygad om att han var grön, men jag upplyste honom om att det är Kermit som är grön. Sedan tyckte han att vi var patetiska som skulle gå och äta på McDonald's, så vi ångrade oss och hamnade till slut på en skitmysig italiensk restaurang med suverän mat. När vi sedan återvände till hotellet blev det lite party på Emmas och Jespers rum; limbo och snurra flaskan. Jag fick utan tvekan reda på en hel del saker om folk som jag egentligen inte ville veta, men det var galet roligt. Peder valde konsekvens, förlorade armbrytning mot Hugo och drack som straff ett glas vatten direkt från toalettstolen. Knäppt? Ja. Roligt? Som fan.

När festen avslutades satte vi oss på vår enorma balkong och lyssnade på min och Sophies fantastiska spellista som vi har jobbat på nu under ett par dagars tid. Helt plötsligt hörs ett ljud, precis som om någon vält en soptunna, och Sophie reser sig upp och ser efter vad det kunde ha varit. Ni tror inte att det var en stor björn som smög omkring utanför hotellet?! Så jävla coolt! Nog för att receptionisten varnat oss för att ha mat i bilarna eftersom det då och då dök upp björnar, men vi trodde aldrig att vi skulle få se en eftersom vi bara skulle stanna en natt. Men det gjorde vi, och det var riktigt häftigt! Sedan blev det drama, och jag somnade med mascara i hela ansiktet. Förutom det; sjukt bra dag!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar