fredag 4 juni 2010

Rapport från San Diego, del 3

Jag fick aldrig tillfälle att blogga igår, så jag skriver ett inlägg om gårdagen nu i stället, så får ni ett till senare. Det började med frukost på The Eggery, allas nya favoritställe. Den här gången blev det en enormt, belgisk våffla med jordgubbar, bananer och blåbär för min del, och det var minst lika utsökt som omeletten jag åt sist. Därefter åkte vi till Soak City, ett stort vattenland där de har massor med coola vattenrutschkanor. Det var riktigt roligt, trots att min bränna fick ta mer stryk än vad den tålde, men det var värt det. Vi hängde där ett par timmar, åkte de olika rutschkanorna och chillade i solen. På hemvägen gjorde vi ett stopp på Wal Mart, och jag vet inte riktigt vad jag ska säga... Det var så satans stort! Och de hade allt, verkligen allt man kan tänka sig. Jag orkade knappt gå igenom halva, mest för att folk stirrade och kommenterade min bränna, så jag blev irriterad, plockade på mig bagels och konserverad frukt, betalade och gick. Men nu har jag i alla fall varit på Wal Mart, rätt coolt.

På kvällen åkte vi till Sunset Cliffs, ett par klippor längs kusten där solnedgången tydligen ska vara fantastisk. Och visst var den det, även om vi kom lite för sent för att se den bästa biten. Där satt vi, i solnedgången, och åt kvällsamt. Det var otroligt mysigt, även om maten kunde varit godare. Det var synd att det inte var det, jag som hade varit sugen på nudlar i flera dagar fick nu en klump med stekta äggnudlar i en sås med kyckling och grönsaker, allt med en konstig eftersmak. Men det var i alla fall ätbart. Sedan åkte vi hem, alla lagom gnälliga över sina solbrännor, och där slutar min tredje dag i San Diego.

take care / s.pehrson

Sunset Cliffs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar