söndag 27 juni 2010

Kattungar... igen

Jag har nog glömt nämna i det allt tjat om USA och jobb och allt annat, men vi har fått kattungar... igen. Andra gången i år. Fyra nya. De kom till världen lördagen innan jag kom hem från USA, alltså den 12e maj. Det var det ingen som talade om för mig förrän jag kom hem. Hemlighetsmakeri på hög nivå. Idag fick de för första gången placera sina tassar på sommarvarmt gröngräs. De jamade väldigt men tycktes uppskatta miljöbytet. För hur roligt kan det egentligen vara att spendera sina dagar i en låda? Söta är de i alla fall. Några namn har de ännu inte. Eller jo, den enda pojken har fått ett namn; Urban. De tre damerna är däremot namnlösa än så länge. Ingen som har några bra förslag på kvinnliga kattnamn? Vi har liksom bara en hona (kvarterets största slampa bör tilläggas), och hon heter Myzan. Året var förjättelängesedan och jag och min syster var små med rätt värdelösa namnidéer. Myzan. Med Z. Sjukt tidigt 2000-tal. Så, tre coola namn efterlyses!

take care / s.pehrson





Det finns faktiskt inte mycket som är mysigare än kattungar. Speciellt inte när de är såhär små och har absolut noll egen vilja. Om ett par veckor är de dock inte så söta längre...

3 kommentarer:

  1. Vem kan det vara27 juni 2010 kl. 23:52

    Albin är ett fint namn :)

    SvaraRadera
  2. JA. En borde heta albin, en borde heta pony, en borde heta socker kaka och en borde heta hallon

    SvaraRadera
  3. Jag gillar det där första förslaget, och Sophies alla andra... speciellt socker kaka... sådär fint särskrivet, för effekt :D

    SvaraRadera