tisdag 22 juni 2010

Länge leve solen!

Idag är jag nästan ledig. Det är underbart! Vad menar jag med "nästan ledig" då? Jag ska jobba natt, 23-06. Jag bytte med Teddy så att han tar mitt 10-13 pass imorgon och jag tar hans natt idag. Sjukt värt att vara ledig hela dagen idag, jobba natt och sedan vara ledig hela morgondagen. I love it!

För övrigt har det varit en fin ledig dag, min första lediga dag sedan jag kom hem från Staterna. Dock var jag lite bitter över att jag var tvungen att ställa klockan på denna lediga dag, men då jag fann mig själv på en filt nere i stadsparken, iförd bikini och med en stekande sol ovanför mig kände jag att det kvittade rätt mycket, det där med att ställa klockan. I stadsparken tog vi oss igenom en väldans chill jobbintervju som slutade med att Lukas, Sanne och Ludvig får vars en provanställning på Donken i 6 månader. Vad hade de gjort utan mig? Jag har liksom lagt grunden för deras första jobb, om man säger så. Dock kommer jag förmodligen aldrig att träffa Lukas mer. Jag jobbar heltid och när han börjar kommer vi inte få jobba tillsammans, eftersom chefen ogillar par inom jobbet. Känns sådär. Men det kommer förmodligen fungera, på något sätt.

När intervjuer och liknande var överstökat begav vi oss mot Dalby stenbrott. Lite sol, lite bad (dock inte för min del...) och sedan hem igen. Trevligt! Nu sitter jag och taggar till inför mitt kommande nattpass tillsammans med Jenny och Angela. Det kommer gå bra. Precis som vanligt.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar