tisdag 8 juni 2010

Rapport från San Fransisco

En vecka har nu gått på vår resa, och för tillfället befinner vi oss i San Fransisco, som en del av er säkert har listat ut med hjälp av rubriken. På vägen hit körde vi genom Yosemite National Park, och jag vet inte hur jag med ord ska kunna beskriva hur vackert det var. Som fotograf kände man sig riktigt, och då menar jag verkligen riktigt, jävla värdelös, för bilderna gör absolut inte verkligheten rättvisa. Det var mäktigt, och jag vet att jag har beskrivit saker som mäktiga en hel del den senaste tiden, men den här gången är just mäktigt det enda ord som kommer någorlunda i närheten av hur det var att få se det. Man blev tagen av skönheten i naturen, och det är nästan en underdrift. Jag vet inte vad jag ska skriva riktigt, men det var så vackert så det sved i ögonen. Så, när ni ser bilderna kan ni tänka på att de inte ens visar hälften utav det vackra jag fick se. Tänk på det.



Här i San Fransisco är det kallt som fan om man jämför med Las Vegas. Här är nästan Sverige-väder, vilket känns sådär. Dock väger alla de underbara små pastellfärgade husen som trängs i backarna upp det lite halvkassa vädret, så jag är toknöjd ändå. Vi beställde pizza och fick den levererad direkt till hotellrummet; det är vad jag kallar service! Gott var det också för den delen! Sedan har vi bara chillat på balkongen, något som har blivit lite av en favoritsysselsättning under denna resa. Sjukt mysigt är det när hela gruppen samlas på balkongen och bara snackar om allt och lite till. Love it!

För övrigt träffade vi en fågel idag när vi gjorde ett stopp vid en sjö. Den var väldans lik Albin, så vi kallade honom för Albin, och vi matade honom med vitlöksbröd, fast vi egentligen inte fick. "You eat that dirty bread you dirty bird!". Men visst är han lik Albin? Eller vad säger du själv Albin?


take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. Ofta ni saknar mig så mycket att ni börjar tycka att fåglar är lika mig? Smickrande ;)

    SvaraRadera