onsdag 2 juni 2010

Rapport från San Diego, del 2

Wow, vilken dag! Just nu händer det mer på en och samma dag än vad det gör under en hel vecka hemma i Sverige, och jag kan inte annat än att älska det! Det är helt otroligt. Dagen började, precis som i Los Angeles, med en muffins och ett glas juice. Dock var det ingen av oss som ansåg att det var en bra frukost, så vi begav oss mot ett ställe som heter The Eggery. Och jag vet inte vad jag ska säga, men amerikansk frukost är helt fantastiskt! Jag åt en vegetarisk omelett med broccoli, tomat, rödlök, svamp och ost, och till det fick man stekt potatis och en english muffin. Jag trodde jag skulle dö så gott det var! Alla var överväldigade över denna frukost, så imorgon återvänder vi till samma ställe, men då ska jag prova någonting annat. Kanske våfflor med färsk frukt, för det såg riktigt gott ut.

Efter denna extraordinära frukost åkte jag, Emma, Jesper och H
ugo till San Diego Zoo, och som ni alla vet så har jag sett fram emot detta väldigt mycket, och jag blev inte besviken. Det här är ett utav världens bästa zoo vi snackar om, och det är jag inte förvånad över. Det är för det första helt enormt; man kan gå och gå och gå och man har aldrig sett allt som finns att se. Och djuren! Tigrar, lejon, isbjörnar, pandor... you name it! Det var riktigt mäktigt att se alla dessa djur i verkligheten, och jag funderade starkt på att sno med mig en koala hem, för de charmade mig totalt för de var ruggigt söta! Dock var de flesta djuren ganska slöa och sov i princip hela tiden, och att samarbeta med min kamera fanns det inte en tanke på, men jag gav mig inte och jag fick ett par bra bilder, varav ni kan se ett par här nedanför. Efter att ha spenderat drygt 5 timmar på zoo åkte vi för att hämta upp de andra, som legat på beachen hela dagen, och därefter åkte vi till hotellet. En snabb uppfräschning och sedan bar det av igen för kvällsmat inne i stan. Vi hamnade på någon fancy pizzeria, och även där smakade maten fantastiskt. En pizza med vitlök, tomat och ost; lovely!

Nu sitter vi på hotellet, lite utspridda, och pysslar med olika saker. Vi pratade nyss om hemlängtan, något som ingen av oss har för tillfället. Enda gången jag har tid att
längta hem är när vi åker bil, och då är det ofta i samband med någon låt som går på radion. Kommer det en låt om obeskrivlig kärlek längtar jag efter Lukas så det nästan gör ont, kommer det en låt som ofta spelas på Donken hemma tänker jag direkt på Jenny och mina andra fina kollegor och kommer det en gammal rockklassiker tänker jag på pappa, mamma och Sanne. Men i övrigt hinner jag inte sakna. Det är full rulle hela tiden och jag hinner knappt tänka över huvud taget. Men kul har jag, det ska ni veta, och även om jag inte längtar hem så saknar jag alla.

Nu ska jag gå ut och röka på balkongen!

take care / s.pehrson
Så jävla vackert djur så det finns inte ord för det! Definitivt den största höjdpunkten på hela zoobesöket!


Sanne, den här bilden tillägnar jag dig. Den här uttern fick mig att tänka på dig.


Fantastiskt djur, pandan.


Lejonhannen, som utan tvekan var latast på zoo, men ack så stilig!

1 kommentar:

  1. Jag kan lova att Sanne saknar dig med :) Alltså åååååh jag vill också gå på zoo och se pandor.

    SvaraRadera