fredag 4 juni 2010

Rapport från San Diego, del 4

Idag är vår sista dag i San Diego, och den började alldeles underbart; en chatstund med mamma/Sanne OCH Lukas! Helt fantastiskt att få prata live med dem, och de fick till och med den stora äran att se mig i webkameran. Jag såg faktiskt brun ut i den, så den ljuger lite, för jag är mer röd än brun för tillfället. Eller nej, jag är brun i ansiktet, men för övrigt är jag ganska röd. Jag har fått be alla som har tagit bild på mig att ändra färgerna i photoshop så att jag inte ser så röd ut. Bra grej det där, photoshop. Tillbaka till chatstunden; mamma sa att det var mysigt att se/prata med mig, och det var coolt att prata med mamma över MSN, för det har jag minsann aldrig gjort förut. Sanne var mest bitter över livet hemma i Sverige, och att Jenny inte svarar på hennes mail (Jenny, om du över huvud taget har läst Sannes mail så snälla, skriv bara ett tack eller liknande, för annars kommer hon gnälla livet ut...). Lukas var söt, jag fick se honom i webkameran, och han satt bara och log hela tiden. När jag frågade varför sa han att det var för att han fick se mig. Han är bäst i världen.

Sophie hälsar, förresten...

Sedan gott folk, hände något riktigt spännande! Jag, Emma, Sandra, Jesper, Hugo och Peder drog iväg till La Jolla, och där, där snorklade vi! Det var ashäftigt! Jag såg massor med fiskar, även om de inte var särskilt färgglada, men ändå. Jag såg faktiskt en gul fisk. Den såg ut som en jättestor guldfisk, och jag fotograferade den. Ni läste rätt; jag fotograferade den! Vi köpte nämligen en undervattenskamera, så jag plåtade lite fiskar, lite Hugosar och sådär. Det var i alla fall riktigt roligt! Därefter har det inte hänt mycket, mest för att vi alla har varit rätt trötta (snorklingen tog mer på krafterna än man trodde att det skulle göra). Vi tog en sväng ner till gränsen till Mexico, sedan åt vi och nu är vi tillbaka på hotellet. Jag fick nyss höra av Daniel att jag är ett näbbdjur. Det känns helt okej, de är ju faktiskt rätt söta. En anka och en bäver i ett och samma djur, bra blandning.

Nu ska jag sova, för imorgon bär det av mot Las Vegas, och vår resa börjar tidigt. Innan avfärd står dock frukost på The Eggery på schemat, och det mina vänner, kommer bli en bra avslutning på vår vistelse i San Diego!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar