torsdag 21 maj 2009

Det regnar ute. Och åskar. Jag hatar att vara ensam när det åskar...

Jag dog lite idag på jobb pågrund av hur mycket vi hade att göra. Uppenbarligen så var det någon slags judoturnering på Victoriasatodion (som ligger alldeles intill McDonald's), så givetvis kom varenda unge dit för att äta. Det var svenskar, britter, tyskar och danskar och jag tror nästan att jag har pratat mer engelska än svenska idag! Och förresten, hur ironiskt är det inte att anlägga ett McDonald's bara ett övergångställe ifrån en idrotsanläggning? Det lär finnas en baktanke.

När jag stod i kassan så kom det en kille, som kanske var 14 år gammal, och han skulle ha en glass med jordgubbstopping, vilket kostar tio kronor. Vet ni vad snorungen ger mig? En TUSENLAPP! "Jag har tyvärr inget mindre" säger han. Jag trodde på fullt allvar att jag skulle slå ner honom, för man köper inte en glass för tio kronor för att sedan betala med en tusenlapp! Elin blev riktigt irriterad över att han på så vis tog all vår växel, och för att spara ett par hundralappar så gav hon honom 300 kronor i tjugor. Jag skrattade högt inombords då jag såg hans blick när han tog emot 15 tjugolappar samt resten utav hans växel. Och som hans kompisar så intelligent talade om för honom; Vad hade du väntat dig när du kommer med en tusenlapp?

Klockan är nu starx över nio. Jag såg nyss en dokumentär om en kvinna i USA som vägde 380 kg, och det är bland det vidrigaste jag någonsin har sett! Och precis som vanligt så ska de programmen alltid visas då man sitter och kränger i sig en portion mat. Som tur var så åt jag sallad, så jag fick inte lika dåligt samvete som den gången då jag satt och tryckte i mig Marabou...

The Sims och powerläsning ikväll/inatt, förmodligen ett par avsnitt av SATC också - perfekt!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar