tisdag 26 maj 2009

Jag hann aldrig blogga igår, så jag skriver ett litet kort inlägg nu om gårdagen, så får ni en liten uppdatering om idag senare.

Skolan var extremt onödig, då vi hela dagen satt i datorsalen och gjorde absolut ingenting, förutom spela Tetris, Pokémon eller något annat nördigt. Jag lyckades dock skriva färdigt min redogörande text om radio vs. internet, så jag ska bara maila den till David och sedan är det överstökat. Efter skolan så träffade jag Sofie och vi tog en tur på stan. Jag köpte två par leggings, nya solgalsögon (eftersom de andra var i princip oanvändbara) samt en ny, mycket mycket snygg plånbok. Jag hade dock lite problem då jag skulle köpa plånboken, för det stod mellan den jag köpte, samt en annan som var neonrosa, men det blev den här. Den känns verkligen som Sara, eller hur?

Efter shoppingrundan blev vi hungriga, så jag bjöd Sofie på McDonald's, och jag använde för första gången mitt personalkort! Spännande. Vi tog med oss maten ut och satte oss på trappan utanför Coop, och efter en stund kom Hanna från jobb, så vi stod där och pratade lite. Hennes kompis trodde för övrigt att jag var minst 20 år gammal, så han fick en riktigt chock när jag sa att jag bara var 17 och gick i ettan på gymnasiet... Klockan 18 så kom mamma och hämtade mig och Sofie, och väl hemma så försökte vi få igång min gamla mobil, som Sofie hade tänkt köpa. Lönlöst, tyvärr, för den var stendöd. Mauritz kom och Sofie gick hem. Jag och Mauritz kollade upp banden som kommer till Siesta!, och där fanns en hel del bra, dock får vi se om vi orkar se alla, men jag ska i alla fall se Mando Diao och Adiam Dymott. Om jag minns rätt så somnade jag sedan till någon film, medans Mauritz satt vid datorn. Jag var väl inget vidare sällskap igår, kan jag tänka mig, för jag var trött, trött, trött..

take care / s.pehrson




Solgalsögon, plånbok och leggings - dagens inköp !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar