tisdag 26 maj 2009

Jaha, dagen idag har varit synnerligen bra, egentligen har det inte hänt något märkvärdigt, men inget dåligt heller, så bra har den varit, helt enkelt. Att börja med sovmorgon är ju aldrig fel, och att sedan få reda på att man hade fått 10/10 på hela nationella provet i engelska (alla delar inräknade), det är ju inte helt fel det heller! Jag älskar att få sådana nyheter, man svävar liksom på ett moln av succé resten av dagen, och så somnar man alltid så gott på kvällen. Riktigt härligt!

På lunchen så ville jag inte gärna fira sista dagen i skolan denna veckan med att äta "biff a la Lindström m. inlagd gurka" på Tengan, så jag samt Mauritz, Ipsen och Ludvig stack till Kebabhuset i stället. En "Mix tallrik" fick det bli för min del, eftersom jag inte kunde bestämma mig för om jag ville ha kebab eller falafel så fick det ju bli båda. Enkel lösning, vi gillar! Sedan blev det film på mediakunskapen. Vi har inlett ett nytt tema som vi ska jobba med de sista veckorna, nämligen hjältar. Jag kunde varit mer entusiastisk, för att vara ärlig. Jag sov hela filmen, för jag var trött till tusen, och lite grinig var jag nog också, för efter filmen klagade jag på allt och alla runt omkring mig, dock var jag så pass finkänslig så jag inte retade upp någon.

Datorkunskapen var helt okej, för en gångs skull! Vi skulle arbeta i grupper där vi skulle hitta ett ergonomiskt problem på skolan och sedan beskriva det, samt vad konsekvenserna blir för kroppen och sedan föreslå en lösning. Min grupp valde datorstolarna, för de saknar armstöd och ryggstödet är totalt värdelöst. Jag tyckte vi arbetade bra och vi kom fram med ett fint resultat, speciellt min lilla illustration som jag gjorde i Paint, den var klockren! Jag ska se om jag kan få hem den så ska jag lägga upp den här, för den är helt klart värd en plats i bloggen!

Nu är jag egentligen mitt uppe i min packning inför morgondagens avfärd till Siesta, men jag kände att jag behövde ett kort break. Jag har packat ihop alla kläder, jag har löst mitt mjukikabyxproblem, (Lukas tar med sig sina till mig) och jag har efter timmars letande äntligen hittat min svarta hoodie! Dock var den inte hemma, men jag kom på att Sofie fick låna den på Valborg, så nu ska hon ta med den imorgon.

Om jag skulel fortsätta packa kanske ... Jag bloggar kort igen imorgon innan vi sticker.

take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. din paintillustration var underbar! haha
    och nu får du ha sinnessjukt roligt på siesta! :) <3

    SvaraRadera