söndag 31 maj 2009

Nu har jag varit hemma i ganska exakt ett dygn. Jag kom hem igår, en dag tidigare än planerat, vilket till största delen berodde på att jag var sjuk (blodiga hostningar och en borttappad röst känns inte direkt festivalaktigt). Men jävlar vad jag har haft roligt! Det har varit helt fantastiskt att under fyra dagar bara slappna av med en massa underbara människor och glömma vardagen för en stund. Jag har hunnit med en hel del, och här kommer en liten lista på höjdpunkterna från Siesta! 2009

  • Jag tog emot en öl från en främling och som tack fick jag två pussar på kinden samt en på munnen. Det kan tilläggas att Lukas inte var alltför nöjd.
  • Jag träffade min själsfrände! Hon heter Rebecca, bor i Borås där hon går på LBS och jobbar på McDonald's (jag menar, vi är i princip lika - på alla sätt!), och hela första kvällen satt jag och pratade med henne om allt mellan himmel och jord.
  • Jag fick se min pappa trilla över ett tält, allt annat än nykter. I mitt eget onyktra tillstånd skrattade jag, tills dagen efter då vi insåg att han brutit revbenet..
  • Jag somnade under Sonic Youth, pågrund av för mycket alkohol. Jag minns ingenting, men jag fick höra att Lukas hjälpt mig hem efter att folk i 45 minuter snubblat över mig samt trampat på mig. Dagen efter upptäckte jag att min vänstra hand var lite svullen och jättesmutsig..
  • Jag stod längst fram på Adiam Dymott's spelning!
  • Jag missade Mando Diao's spelning (enda bandet som jag egentligen ville se på hela festivalen), pågrund av att en tjock jävla idiot stampade sönder min fot då jag stod nästan längst fram. Jag fick hoppa på ett ben ut ur publiken och sedan krypandes leta upp Sofie och Ludvig, som hjälpte mig till Röda Korsets tält, där jag fick min fot omlindad. Resten av kvällen befann jag mig på campingen, lagom arg.

Det finns cirka tusen saker till som jag skulle kunna skriva, men jag har helt enkelt varken, tid, ork eller lust just nu, så det kanske dyker upp små detaljer från festivalen i kommande inlägg. En sak är i alla fall säker; jag är mer än nöjd, och det här var definitivt inte sista gången som jag åker på festival!

Bilder kommer!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar