onsdag 13 maj 2009

Garden Statement

Jag skulle egentligen suttit på en föreläsning tillsammans med spelklassen och ett par tvåor, en föreläsning om fildelning och Ipredlagen, och anledningen till att jag inte sitter där är att föreläsaren svimmade. Det var riktigt obehagligt, han föll handlöst ihop på golvet, reste sig igen och sedan svimmade han på riktigt. Det utbröt lite svag panik, både bland elever och lärare, men han togs till skolsyster där han fick vila, men han kunde inte fortsätta föreläsningen. Förmodligen berodde det på stress, och så värmen nere i mattesalen, för där var olidligt varmt! Det var tråkigt, för med tanke på att han var advokat/affärsjurist så hade det varit intressant att få höra hans åsikter angående Ipred, för det hade förmodligen uppstått en spännande diskussion mellan honom och oss elever.

För övrigt så gick det nationella provet förvånansvärt bra! Eller i alla fall så kändes det som om det gick väldigt bra, så jag hoppas verkligen att det gjorde det!

Efter skolan ska jag träffa Sofie. Jag har inte en susning om vad vi ska göra, jag är som vanligt luspank så allt som har med pengar att göra är direkt uteslutet. Förhoppningsvis så lyckas vi hitta på något att sysselsätta oss med..

Imorgon däremot ska jag jobba hela dagen, åter igen 11-20. Danne ringde för en stund sedan, och imorgon ska jag få se hans nya tatuering som han gjorde igår! Jag borde förresten börja spara pengar till min egen tatuering, för den lär inte bli billig! Pengar, pengar, pengar, varför handlar allt om pengar?! Frustrerande.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar