fredag 8 maj 2009

One Last Kiss

Idag är det minsann ingen vanlig dag, för idag är det min mammas födelsedag! Hon fyller hela 46 år, men vad jag vet har hon än så länge inte råkat ut för någon medelålderskris, vilket jag kanske ska vara glad över. Jag har dock inte köpt någon present till henne, med tanke på att jag är fattig som en kloakråtta, men min syster har däremot gjort det, vilket kompenserar för att hon inte köpte till pappa då han fyllde år men då jag faktiskt köpte till honom.

Lulu fick en rolig idé på svenskan. Den gick ut på att vi skulle ringa till min mamma och så skulle hela klassen sjunga "Ja må hon leva" för henne. Jag trodde helt seriöst inte på att någon skulle gå med på det, men hela klassen förvånade mig med att ställa upp och mamma blev jätteglad och jag tror till och med att hon grät ett par glädjetårar! Det kändes bra att göra det, hon förtjänade det. Dock sjöng ingen av oss vidare vackert, men det är ju tanken som räknas, eller hur?

Ikväll ska jag och Mauritz planera inför klassdagen/natten som vi ska ha 20-21 maj. Vi ska antagligen inleda med en picknick i Stadsparken och därefter förflytta oss mot skolan där vi ska spendera natten med lan, film och en massa andra roligheter. Det ser jag fram emot!

take care / s.pehrson

1 kommentar: