tisdag 24 november 2009

Det finns en chans att du dör

Nu har Lukas helt plötsligt bestämt sig för att gå och vaccinera sig, och det redan imorgon. Jag är inget big fan av den idén, för att vara helt ärlig. Jag har varit emot vaccinet ända från början, dels för att det inte finns några ordentliga tester på att det verkligen fungerar, och för att jag vägrar helt enkelt tro på något som stressats fram då man i princip bara vill dämpa hysterin angående svininfluensa, en hysteri som till största delen av orsakats utav media. Varför ska vi över huvud taget vaccineras mot mediahysteri? Jag har till och med haft den här förbannade svininfluensan, och dog jag kanske? Nej det verkar ju inte så, eller hur? Jag skrek lite på Lukas då han talade om det. Om han dör så tänker jag minsann säga "Vad var det jag sa?", och därefter kommer jag förmodligen bli ganska deprimerad. Vad i helvete ska han vaccinera sig för? Jag förstår inte...

take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. Jag tog vaccinet för att min husläkare bad mig ta det pga mina dåliga lungor. O nej, alla dör inte, men tänk om man får det och blir jättedålig plus att man smittar andra! Men det är tur att var och en bestämmer sj hur man ska göra=)

    SvaraRadera