söndag 29 november 2009

Kaotisk första advent

Idag är det första advent, och majoriteten av Lunds befolkning valde att spendera denna mysdag på McDonald's. Jag måste fråga; är ni idioter? Stanna hemma, ät tjock mat (hemma, inte på Donken), sätt upp ljusstakarna och längta till julafton. Det är vad jag hade gjort om jag inte hade varit tvungen att ta hand om er som kommer dit, om jag inte hade varit tvungen att måla små fula barn med enorma pannor. Ja, det har varit fruktansvärt mycket att göra idag, jag ger mig själv tillåtelse att gnälla. Innerst inne tycker jag det är roligt när det är fullt upp på jobb, men samtidigt så avundas jag dem som bara har kunnat gå hemma och mysa. Det har jag inte gjort på hur länge som helst...

Det kommer bli en helt galen vecka, jag orkar knappt tänka på den. Och jag orkar ännu mindre med plåstret som sitter på mitt fortfarande förlamade pekfinger. Visserligen är det ganska häftigt med Batman-plåster, men ändå... jobbiga grejer. Nu ska jag dö. Eller nej, jag ska se Bones först, sen kan jag dö.


take care / s.pehrsonSpindelmannen och Hello Kitty. Jag är ganska grym ändå, eller hur?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar