söndag 22 november 2009

"Kan du stanna resten av ditt liv?"

Jag är medarbetaren som ständigt får jobba över, och då det är Markus som kör skift så är det i princip en regel att jag inte får gå hem när jag ska. Idag var åter igen en sådan dag. Markus körde skift, klockan blev tre och jag ville gå hem, han bad mig stanna en kvart extra så att Malin kunde gå på sin rast, jag stannade, blev överkörd i tvåan och kom inte från jobb förrän tjugo i fyra. Att han dessutom lät mig stå i kassan idag igen kommer jag aldrig att förlåta honom för, men tydligen så var jag så himla duktig där igår så jag fick slita där idag igen. Jag är trött på kassan, på riktigt. Ge mig ett headset och placera mig i ettan!

Jag ska tydligen jobba hela nästa helg. Fredag, lördag och söndag. Det där med att jag inte skulle få några pengar till jul stämmer inte särskilt bra längre. Dock är fredagspasset knappt värt att prata om; 17-19.30. Två och en halv timme, det är nästan skrattretande. Jag var tvungen att skriva upp det på mobilen för att försäkra Markus om att jag kommer ihåg det. Jag har dock aldrig glömt bort ett arbetspass, så han borde inte oroa sig.

Ikväll/inatt ska jag plugga matte och svenska. Jag dör lite inombords när jag tänker på det. Jag vill inte. Jag vill spela The Sims 2 och kränga godiset som blev över från bion i torsdags! En annan dag Sara, en annan dag...

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar