måndag 23 november 2009

Varning för dansande psykfall

Jag har alltid hyllat snooze som en utav de viktigaste och bästa uppfinningarna någonsin, men idag insåg jag att det är en ganska farlig sådan. Jag snoozade lite väl länge, och med tanke på att snoozen på egen hand stänger av sig själv efter en timme så blev det ännu värre. Klockan kvart över åtta skriker mamma på mig, men jag somnar om direkt. Kvart i nio lyckas jag ta mig ur sängen, fem minuter innan mattelektionen börjar. Bra jobbat Sara! Jag fick i alla fall skjuts av mamma, vilket minskade min försening med i alla fall ett par minuter. Det blev alltså en halv mattelektion för mig idag, och det blev inte mycket gjort på den eftersom jag i all stress hade lyckats glömma matteboken hemma. Min dag började snurrigt, minst sagt.

Resten av dagen har varit utflippad till max. På engelskan började jag helt omotiverat prata om pingvinbajs med Anna och Lulu, som inte förstod någonting. Att jag dessutom satt och gjorde min berömda happy dance fick mig ju inte att framstå som mer intelligent direkt. Hur som helst, Tégners hade bestämt sig för att servera äcklig lunch idag, så jag, Mauritz, Kasper och Nicolas åt pizza i stället. Jag är fortfarande mätt, jag rullar i princip fram. Aldrig mer pizza till lunch! Efter lunch var det mediakommunikation, och sedan svenska. David hade tagit vaccinet i lördags, så idag mådde han riktigt dåligt, så lektionen var ganska slapp. Mitt i lektionen gick vi ut allihopa och satte oss ute i uppehållsrummet och drog dåliga skämt, vilket definitivt är roligare än litteraturhistoria. En bra dag i skolan med andra ord, trots att jag ahr varit helt psykad hela dagen och skrattat konstant. Att jag sedan hade fått brev från Pliktverket där det stod att jag enligt deras bedömning inte kan tjänstgöra i Försvarsmakten gjorde det hela bara bättre. Jag skulle dock gärna vilja veta vad de baserar det beslutet på...

Ikväll är det bio som gäller tillsammans med min kära mamma. Förhandsvisning av Luftslottet som sprängdes, inte helt fel om ni frågar mig. Och i helgen blir det New Moon igen med Sofie, och det mina vänner, det kan jag absolut inte klaga på!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar