måndag 9 november 2009

Grissjukan?

Jag förstår inte varför det alltid är jag som ska bli sjuk och behöva vara hemma från skolan och därtill få en massa ångest på grund av allt jag missar. Dock inser jag att idag hade det varit en ren omöjlighet för mig att klara av en skoldag, för jag mår verkligen inte bra. Hela kroppen är öm och att andas är rena utmaningen. Huvudet bultar konstant av en obeskrivlig smärta som gör att ljud och ljus känns extremt påfrestande. Att jag dessutom upptäckte en fästing i ryggslutet i morse (vid halv tre, då lyckades mamma väcka mig ur min feberkoma), gör inte saken bättre.

Mamma har satt mig på en specialdiet som består av två Alvedon var fjärde timme. Inget annat. Jag känner inget hunger över huvud taget, bara tanken på mat får mig att vilja gömma mig under filten och dö lite. Vem vet, jag kanske har svininfluensan? Det tycker jag dock vore väldigt onödigt med tanke på att jag ska till Stockholm på fredag. Eller ja, svininfluensan över huvud taget är väl ganska onödigt...

Jag fryser så jag skakar! Nej, nu ska jag borra ner mig i soffan och sova lite. Jag känner på mig att jag kommer vakna x antal gånger och vara alldeles kallsvettig... Story of my night.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar