lördag 7 november 2009

Gårdagen - Malmö

Jag var lite dålig på att uppdatera denna stackars blogg igår för jag var minst sagt upptagen. Dagen började med att jag fick springa upp ur sängen i ren panik, då min mobil återigen hade vägrat att ge ifrån sig ett alarm. Jag slängde ihop mig själv på ett par minuter, och därefter åkte jag och mamma för att hämta Danne på Max. Därefter begav vi oss mot Malmö, där dagens fotolektion skulle äga rum. Vår första uppgift var att plåta Malmö FF:s A-lag under deras träning, och trots att det var så kallt så jag fick andnöd så var det ganska underhållande. Klockan elva var vi färdiga där, och då var alla utsvultna, så vi tog en buss in mot stan och letade upp en mysig liten pizzeria där vi krängde vars en pizza.

Nästa uppgift var en plåtning på två minuter med en nöjesprofil från tidningen City. Jag kan tyvärr inte komma ihåg vad hon hette, men plåtningen gick bra, trots att man bara hade två minuter på sig. Sedan var det dags för sista uppgiften, som var 6 bilder från valfri pizzeria. Jag och Anna vandrade runt en stund och hittade slutligen en jättefin pizzeria (det såg mer ut som en lyxig restaurang än en pizzeria) och vi frågade om det var okej om vi tog ett par bilder, vilket det var. Så vi knäppte lite bilder och tackade sedan för oss. Vi mötte uppe Danne och Mauritz på Centralen och där blev vi hämtade av min kära mor. Jag hade för övrigt en nära döden upplevelse i bilen på väg mot Staffanstorp. Kanel är inte att leka med, det säger jag bara...

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar