onsdag 4 november 2009

Stöd mig i min kamp mot för lite tid

Idag återvände jag till skolan efter två dagars ugglande hemma, och det kändes väldigt bra. Dock blev jag mindre nöjd då min mattelärare föreslog att jag skulle gå i någon slags stödgrupp för elever som har lite svårigheter med matten. Jag blev nästan arg, för att jag ligger 20 sidor back jämfört med de andra handlar inte, jag upprepar; inte, om att jag är dum i huvudet och inte fattar någonting! Nej, det handlar helt enkelt om att jag har varit sjuk en del och på så vis hamnat lite efter. Jag behöver med andra ord lite tid, inte någon jävla stödgrupp! Men visst, tack för erbjudandet...

Resten av dagen har varit bra. Svenskan var helt urflippad, vilket kanske inte är helt ovanligt för oss i MPL08a, men idag var det ganska brutalt. Jag tog väldigt illa vid mig då vår lärare David kallade marsvin för världens mest meninglösa djur. "En köttklump med fyra små ben som går jättelångsamt". Det sårade mina känslor, så jag var tvungen att påpeka att de är otroligt söta och urbra gräsklippare, vilket är väldigt sant.

Efter skolan så begav jag mig ner till spelarnas klassrum för att låta de fyra som blev fotograferade för två veckor sedan välja ut vilka bilder de ville ha. Det var varmt, svettigt och allmänt lökigt nere i det klassrummet, jag dog lite inombords när jag var tvungen att befinna mig därinne i en hel timme. Dock blev jag gladare då klockan blev fem och jag och Anna fick återvända in i fotostudion. Vi hade en plåtning med Elin från McDonald's (hon jobbar knappt längre i och för sig, för hon pluggar nu) samt hennes pojkvän Jesper. Det var lite pinsamt att träffa Jesper igen, för sist jag träffade honom (vilket även var första gången) så var jag jättefull och kräktes i deras rabatt... Mindre bra! Hur som helst så gick plåtningen bra, det blev en hel del söta bilder, ett par av dem lägger jag säkert upp här lite senare.

Nu är jag hemma tillsammans med Mauritz och Anna, och nu tvingar Mauritz oss att följa med honom till torget, och jag antar att vi inte har något annat val än att lyda...

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar