onsdag 25 november 2009

Ordbajs om min dag

På grund av min kära systers födelsedag så var jag tvungen att vakna okristligt tidigt bara för att sjunga för henne. Jag var mindre pepp på det, men jävlar vad vi sjöng! Jag och Sannes klasskamrat Malin bestämde igår att jag skulle ringa henne innan vi gick in till Sanne för att sjunga, för att ghon skulle kunna vara med via högtalare. Det var så kul, verkligen en galet bra idé! Sanne förstod först ingenting, men hon tyckte att det var en rolig överraskning. Så när presentöppnandet var över (böcker är en standardpresent i vår familj, eftersom alla är extrema bokmalar) gjorde jag mig i ordning och lite senare tog jag bussen till skolan. Jag kom i alla fall inte försent, och det kan jag väl tacka Sanne för...

Jag slapp ju matteprovet, så i stället satte jag mig i ett mysigt hörn för att plugga litteraturhistoria, men det gick käpprätt åt skogen tack vare ett gäng ettor som bestämde sig för att de minsann också fick plats i mitt mysiga hörn. Jag blev arg, gick därifrån och åkte till Victoriastadion. Lulus idrottslektion var riktigt rolig, jag tycker verkligen att hon förtjänar ett högt betyg på den, för så kul brukar i alla fall inte jag ha på idrotten, och det betyder en hel del. Tegnérs bjöd på slemmig lax, så det fick bli äcklig soppa i stället. Jag blev inte tillfredsställd av dagens lunch, tyvärr. De två sista lektionerna var förfärliga! Jag höll bokstavligt talat på att somna hela, hela tiden, och om jag inte hade uppbådat all självdisciplin jag hade inom mig så hade jag slagit huvudet i bänken. Det var helt sjukt, jag har aldrig varit så nära på att somna på en lektion. Fruktansvärt.

Efter skolan kom mamma och hämtade mig och vi åkte direkt till Nova. Där skulle det inhandlas present till Sanne, men den ursprungliga planen sprack då vi inte kunde hitta ett par hederliga, svarta Converseskor. Jag fick lite svag panik och vi yrade runt i varenda butik på Nova för att hitta något, och till slut så fick det bli en parfym, Britney Spears' Hidden Fantasy, och den luktade gott... tror jag. Jag och mamma stod ju inne på Kicks i säkert 20 minuter och sniffade på alla parfymer vi kunde hitta, så till slut var mitt luktsinne ur funktion och jag blev alldeles snurrig. Men, jag fick inhandlat en present och därefter kunde jag shoppa lite åt mig själv också. Det blev ett par jeans i modellen "boyfriend", så det ser med andra ord ut som om det är Lukas byxor. Exakt ett par sådana jeans jag har letat efter sedan i somras, så min lycka visste inga gränser då jag hittade dem! Och så blev det tre par skor... Förlåt familjen, jag lovar, från och med nu ska jag ha alla mina tretusen par på mitt eget rum och inte i hallen!

Jaha, och resten av kvällen då? Det blev tacos till Sannes ära, Lukas kom hit (han ligger för tillfället och läser i min säng), vi jagade ut grannens katt från vårt vardagsrum inte mindre än två gånger och jag är för tillfället sjukt irriterad på min idrottslärare. I vanliga fall börjar jag 10.10 imorgon, men nu måste jag börja redan klockan 08.00 för att skriva ett prov som tar en halvtimme att skriva. Då har jag alltså en och en halv timme kvar att slå ihjäl tills min skoldag börjar på riktigt! Skjut mig, jag orkar inte. Nu ska jag plugga fysiologi, det blir ingen litteraturhistoria ikväll... tyvärr, faktiskt.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar