onsdag 18 november 2009

Fångad av en stormvind

Idag blev det en halv skoldag för mig, då jag tappert tog mig ner till skolan efter lunch för att delta på religionslektionen samt svenskan. Religionen var helt klart värd att vara med på då vi diskuterade hinduism. Dock hade jag kunnat slå ihjäl Hugo på grund av en sak han sa, och Hugo, om du läser detta så hoppas jag att du förstår hur oerhört trångsynt du kan vara ibland! Hur som helst, på svenskan fick jag se mina underbara klasskamraters dikttolkningar, som framfördes i filmformat. Jag är stolt över klassen, den är så otroligt duktig, för filmerna var grymma! Jag går i världens bästa klass, utan tvekan.

Efter skolan drog jag mig ner mot stan, för jag skulle hämta biobiljetter till mig och mamma. Jag stannade på botulfs och köpte en kebabrulle, och snubben jag handlade av var nog dagens mest random inslag. Jag bad att få en stor kebabrulle, och han frågade varför. Jag svarade att jag var hungrig, han frågade varför. Exakt allt jag sa följdes av ett varför, och efter många långsamma, förvirrade och pinsamma minuter så fick jag äntligen min förbannade kebabrulle och jag sprang, bokstavligt talat, därifrån. Jag stod utanför bion i en timme, en kall, blåsig och olidlig timme. De enda ljuspunkterna under den timmen var kebabrullen och Kajsa, en gammal kollega från Donken som jag inte har träffat på närmare ett år då hon slutade och drog till Indien. Det var kul att träffa henne, jag trodde inte hon skulle känna igen mig, meen det gjorde hon uppenbarligen. Hur som helst, jag fick biljetter till filmen, och det var värt det, för det är ju faktiskt inte vilken film som helst. Jag menar, att få gå gratis på Luftslottet som sprängdes är inte helt fel, eller hur?

På väg tillbaka till skolan tvingades jag springa, och det var absolut inte med flit, men oturligt nog hade jag medvind... i storm. Inte okej när man precis har varit svinigt sjuk och konditionen är nere på noll, men hade jag inte sprungit jämsides med vinden så hade den slagit mig till marken. Bittert men ack så sant. Väl tillbaka på skolan var det fotografering med Lulu och Jack som gällde, och det gick galet bra och det var galet roligt att vara tillbaka i fotostudion igen. Att sedan Lulu tog i alla fall en timme på sig att välja vilka bilder hon ville köpa är ju en helt annan sak...

Nu har jag och Anna parkerat oss i min säng, där vi nu sysslar med allmän bildredigering samt försöker få igång Studio Headshot's blogg. Så fort den är någorlunda igång så länkar jag!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar