torsdag 19 november 2009

Musiken som förstörde min sovmorgon

Jag avskyr när en sovmorgon går åt helvete, och givetvis var det precis vad som hände mig i morse, och jag tackar min käre far för det. Att börja spela musik som om det inte fanns någon morgondag redan klockan åtta på morgonen är en synd, en dödssynd, och tack vare hans förbannade musik så vaknade jag en och en halv timme tidigare än planerat, och jag kunde inte somna om. Min dag började med andra ord skitdåligt, så när jag kommer hem så kommer jag förmodligen mörda pappa med blicken eller skrika mig hes över hur jävla respektlöst han agerat under morgonen. Jag är arg, jag hoppas ni förstår det.

Nu sitter jag i skolan och dricker hemmagjord limesaft som Lulu och Danne precis tillagat. Inte helt fel! Jag har för övrigt varit med på spelklassens svenskalektion, mest för att jag har missat ett antal lektioner och så är det prov om två veckor. Det kändes givande.

Ikväll, gott folk, är det Twilightkväll på Royal i Malmö, och jag ska dit med ett härligt gäng från Donken. Det kommer bli hur grymt som helst, det är jag säker på. Dock kommer jag nog vara ganska trött imorgon, men det är värt det.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar