torsdag 5 november 2009

Virusprogram för fejkat virusprogram

Jag har precis upplevt den allra mest ångestfyllda timme i hela mitt liv, och jag trodde ett tag att jag skulle bli tvungen att hänga mig själv från taklampan för att allt skulle bli bra igen. Orsaken? Ett virus på min dator. Ett virus som påstod sig vara ett virusprogram, och jag fick ideligen upp varningar om att jag hade typ 500 trojaner som hotade att krascha min dator och så vidare. Jag försökte installera ett virusprogram, men då jag var tvungen att starta om datorn gick allt åt helvete. Då datorn startades om var hela mitt skrivbord borta, jag kunde inte få upp aktivitetshanteraren då viruset påstod att det var ett virus och automatiskt stängde av den, jag kunde inte göra en systemåterställning, för det var tydligen också virus enligt det här jävla viruset. Jag kunde inte göra ett skit. Jag ringde Lukas, och desperat och pmsig som jag var så kunde jag inte låta bli att gråta lite, dels för att jag var så sjukt förbannad, men också för att söka lite sympati. Han hade ingen aning om vad jag skulle göra, så jag skrek på datorn och Lukas om vartannat och la på i stackars Lukas öra. Efter flera lönlösa försök så startade jag om datorn igen, och så fort jag kom in så fumlade jag upp Aktivitetshanteraren och lyckades få bort virusprocessen, och därefter kunde jag installera ett virusprogram ordentligt. Förhoppningsvis är detta helvete över nu, så att jag kan leva som vanligt igen. Jag har trots allt en liten bit av mitt liv på den här jävla laptopen!

take care / s.pehrson

1 kommentar: