söndag 8 november 2009

Vad är jag annat än ett stort, jävla misslyckande?

Jag som var så pepp på att jobba, jag som inte har jobbat på två veckor och riktigt har saknat att flippa burgare och vara onödigt trevlig mot gäster, jag som älskar att jobba blev idag tvungen att gå hem efter 3 och en halv timme. Migrän och tonvis med ångest är något som man verkligen inte vill råka ut för då man ska jobba, och det var därför jag blev hemskickad. Jag ville inte ens hem, för hemma väntade tonvis med skolarbete, och att jobba är tusen gånger roligare än att skriva en bokanalys på 3 sidor, men jag var så illa tvungen, och nu när jag tänker efter så hade jag inte orkar mycket längre. Jag var slut som människa.

Så, i stället för att jobba till åtta ikväll så ska jag nu ta tag i allt detta förbannade skolarbete som tynger mitt bräckliga samvete. För skolarbetet bryr sig minsann inte om att jag har migrän och egentligen bara skulle behöva sova och kräkas lite, ack nej, skolarbetet skiter fullständigt i det! Och just det, innan jag slutar så kan jag ju tala om att det blir ingen begravning för min och pappas del på torsdag. Det går inte ihop rent ekonomiskt, så vi åker upp till Stockholm på fredag morgon i stället för på natten mellan onsdag och torsdag. Så nu vet ni det.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar