söndag 1 november 2009

En rookie på Rookiefestivalen, del 4

Nu är det slut på plåtningar för idag, och jag måste säga att idag har varit så mycket bättre än gårdagen, på så många vis! Bättre spelningar, bättre plåtningar, det mesta har varit bättre. Något som dock inte har förändrats sedan igår är fjortisarna. Det skulle kunna vara deras antal som stigit, men annars är de lika irriterande och fula som igår. Jag skulle verkligen vilja veta vad som pågår i huvudet på alla dessa fjortisar, om det över huvud taget finns någonting innanför skallbenet på dem och vad det i så fall skulle kunna vara. Eller när jag tänker efter, så vill jag nog inte alls veta...

Jag hamnade nästan i slagsmål med en fjortis efter att jag hade plåtat Hoffmaestro. Efter de tre första låtarna är vi fotografer tvungna att gå ut ur fotodiket och ansluta oss till publiken, och väl där tänkte jag fortsätta fotografera tills mitt minneskort var fullt (jag hade typ 10 bilder kvar att ta). Jag riktar kameran mot scenen, och precis när jag ska ta en bild så hoppar en platinablond brud fram och trycker sitt översminkade ansikte mot min stackars kamera. "Är du helt jävla dum i huvudet?" utrbrister jag, och hon kollar på mig med en blick som hade kunnat döda. Därefter dansar hon iväg men räcker mig konstant sitt långfinger i två minuters tid. Efter kanske 10 minuter så kommer hon fram till mig och börjar säga förlåt och så vidare, och då är hon hur snäll som helst! Jag förstår verkligen inte dessa humörsvängingar! Först beter hon sig som om hon ska nita mig vilken sekund som helst, och sedan kommer hon fram och pratar som om vi känt varandra hela livet. Galet...

Och så det roligaste till sist; igår plåtade jag Guldgossen, en helt okej artist med väldigt trallvänlig musik. Idag hade han en intervju med någon random journalist inne i pressrummet, och när han ska gå så får han höra när Emma säger att jag plåtade honom igår. Det hela slutar med att jag får hans mailadress! Så när jag kommer hem så ska jag maila över ett par bilder till honom, så får vi se vad han säger. Sjukt spännande, det gjorde verkligen min dag lite!

Nu ska vi pallra oss tillbaka till stugan. Imorgon bär det av hemåt, vilket känns både bra och lite tråkigt.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar