lördag 14 november 2009

Stockholm under 22 timmar

Jag är nu hemma från Stockholm, och jag tänker göra en snabb sammanfattning av de 22 timmar som jag befann mig i vår vackra huvudstad.

- Väl i Stockholm hittar vi efter ett par om och men till vandrarhemmet där vi ska bo. Allt flyter på smidigt och vi klarar av tunnelbanan till Globen som om vi vore infödda 08:or.
- Konserten var makalöst bra. Under de två förbanden stod vi långt fram i mitten, men då jag började kallsvettas, skaka, må illa och riskera att svimma mitt i publikhavet gick vi längre bak där det inte var lika tätt packat med folk. Jag kunde knappt applådera, då blev jag helt matt i kroppen och var tvungen att sätta mig ner. Placebo var trots det underbara, och då de spelade Every you every me grät jag, på riktigt. Det var så vackert!
- När vi kom tillbaka till vandrarhemmet så sov alla japaner som vi delade rum med, så vi var tvungna att bädda i totalt mörker och under en kompakt tystnad.
- Onlinepizza.se räddade vår natt
- Vi vaknade av att alla japaner sprang fram och tillbaka och en utav dem lät sin sänglampa vara tänd, så vi kunde inte sova ordentligt.
- Vi checkade ut vid halv tio, därefter begav vi oss ut på stan.
- Det blev ett par timmar på stan. Vi vandrade runt hela stan, typ, och hamnade till slut på Sergels Torg och Gallerian. Jag fick en polotröja, en t-shirt och ett par benvärmare inhandlat, allt från H&M. På tal om H&M så finns det i princip varenda gathörn i Stockholm, och dessutom flera butiker på samma gata. Galet.
- På tåget hem blev jag och Lukas mordiska och planerade i tysthet hur vi skulle mörda barnen som satt bredvid oss och skrek. De tvingade även sig på Lukas när han spelade DS, så Lukas blev arg. De gav mig huvudvärk och så satt de och sjöng om sin mormors rumpa. Vart är världen på väg?

Det har varit en suverän helg och imorgon ska jag jobba. Förhoppningsvis orkar jag alla de 6 timmar som det är meningen att jag ska jobba. Förhoppningsvis så överlever jag med hjälp av en stark huvudvärkstablett och min hostmedicin som i princip bara innehåller morfin.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar