fredag 27 november 2009

Vad du än tror att jag är, är jag inte

Jag har huvudvärk och är helt slut, men det är verkligen värt det, för igår skrattade jag så mycket så att jag när jag vaknade upptäckte att jag hade träningsvärk i magmusklerna. Vi somnade klockan fem, och alla utom jag och Anna skulle upp vid kvart i åtta. Jag undrar hur motiverade de var att gå till skolan då, när de bara hade fått tre timmars sömn. Men som jag sa så var det värt det, för vi hade riktigt roligt.

Just nu är jag dock bara förbannad. Jag läste precis ett mail från min fotolärare där hon i princip anklagar hela klassen för att vara lat och oengagerad. Jag blir så fruktansvärt arg. Hur mycket jävla tid har inte jag lagt ner på att sälja kakor (jag kom på andra plats över de som sålt flest burkar i klassen), jag följde med på den där festivalen i Hultsfred, jag har tillsammans med Anna startat upp ett eget litet företag där alla inkomster går direkt till fotoklassen (när vi i själva verket hade kunnat behålla allt själva) och jag har gjort mitt bästa i varenda jävla uppgift vi har fått. Fram tills nu, tills B-kursen började. Då rämnade allt och det blev bara tungt och jobbigt med foto. Jag ser numera fram emot matte mer än vad jag ser fram emot foto, och det säger en hel del... Emma verkar tycka att de som gör mycket, ändå gör för lite. Ingenting är tillräckligt. Hon verkar inte förstå att vi bara är 17 år och att vi har en jävla massa annat att göra, att vi ibland bara vill släppa allt och ta en dag till att bara finnas. Och det bara för att hon inte är sådan. Som jag sa, jag är förbannad.

Det ska bli skönt att komma iväg och jobba en stund sen, jag känner att jag behöver sysselsätta mig. Egentligen borde jag fotografera dokumentärfoto, men jag har ett par idéer som jag ska fundera vidare på. Om det bara blir som jag vill så kommer det bli jävligt bra. Jag berättar mer så fort jag känner mig redo, förmodligen senare ikväll.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar