tisdag 19 januari 2010

Därför tycker jag inte om tandläkaren

När jag satt där i tandläkarstolen med munnen fylld utav diverse instrument kom jag på varför jag hatar att gå till tandläkaren; jag får alltid höra samma sak. "Du har jätte, jättefina tänder, men du slarvar med borstningen!". Ja, det kanske jag gör, men om jag så hade borstat tänderna 25 ggr om dagen så hadej ag fått höra samma sak! Att mina tänder dessutom sitter extremt tätt gör det inte lättare, och därav en hel drös med begynnande hål. Halleluja. Till och med ett hål som behöver lagas. Halleluja. PÅ MÅNDAG! Att gå till tandläkaren två gånger inom loppet av en vecka är fruktansvärt fel. Det är så fel så jag vill dö lite. Men jag måste dit, dels gör att hålet måste lagas men också för att hacket i min framtand behöver fixas till igen. Fantastiskt, två flugor i en smäll, men är jag gladare för det? Nej, jag tror inte det.

Och en annan sak; varför, varför envisas tandläkaren med att prata med en när man ligger där med deras handskklädda händer inkörda i munnen? Förväntar de sig ett vettigt, välartikulerat svar? För det enda jag lyckas få fram är mer ett "ahhhhschj". Så stunta hellre i kallpratet än att försöka föra en diskussion med mig, för om jag försöker prata så är risken stor att jag biter dig i fingrarna, kära munpetare.

Nu har jag avreagerat mig en smula, så nu ska jag spela Sims. Ikväll är det pyjamasparty hemma hos Jenny, med Twilight, drinkar och fina människor. I like!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar