tisdag 26 januari 2010

Verkligheten är nära och jag måste sluta drömma

Tack för kommentaren Daniel, jag tar den på allra största allvar (eller gör jag det?)!

I morse mådde jag som en uppspydd hårboll, om det nu är en bra liknelse för att må dåligt. Jag hade en bultande huvudvärk och fruktansvärt ont i mitt högra öra, vilket kan bero på att det av någon anledning small i mitt öra hela natten. Jag tror att min förkylning driver med mig, och jag är inte helt nöjd över situationen. Dock lyckades vi pallra oss till bussen, och väl på bussen best´ämde jag mig för att jag skulle åka hem direkt och sova i stället för att agera som en zombie hela skoldagen. Så när vi hoppade av bussen utanför Domkyrkan stannade jag där för att ta bussen hem, och Lukas, Ludvig och Mauritz gick till skolan. Jag stod där en halv minut, sedan sprang jag till skolan. Jag kunde inte åka hem, det tog emot och jag ville inte, och jag har inte råd att missa fler lektioner, så det så.

På matten gjorde jag något slags breakthrough då jag lyckades förstå mig på nollproduktmetoden (tack Lukas, du kan räkna med att jag kommer kräva en rad privatlektioner i matte från och med nu!) och dessutom fick gjort någonting. Det var dock inte helt lätt då vår lärare Johan hade med sig sin lilla dotter, hon var oerhört distraherande! Stolt över mig själv såg jag sedan på två debatter på mediakommunikationen, varav den ena var värdelös och den andra ganska intressant. Därefter bjöd Tengan på lammfärsbiff med rotfruktsgratäng, vilket smakade förvånansvärt bra, och sedan var det dags för sista lektionen, engelska. Lite Shakespeare och Jane Austen, helt okej.

Ikväll är det McParty, och alla Benediktes 11 restauranger ska delta. Det ska dock inte jag, för nu har verkligheten hunnit ikapp mig på riktigt och jag insåg idag att jag har inte tid med at gå på fest på en tisdag. Jag har tonvis med skolarbete jag kan roa mig med, och dessutom så har jag fullt upp hela veckan, så jag vill ha i alla fall en kväll då jag kan umgås lite med min fina familj. Det kommer fler personalfester, det är jag övertygad om! Så ikväll är det plugg och mys med familjen som står på schemat, kanske att jag åker till Lukas för en mattelektion, vem vet?

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar