fredag 29 januari 2010

Om ändå våfflor hade trollat bort migrän

Trots en brutal migrän så pallrade jag mig till skolan idag, för jag var så illa tvungen eftersom vi idag skulle ordna bilderna till utställningen. Jag trodde att det skulle gå någorlunda fort, så att jag skulle kunna åka hem och vila, men det var inte klart förrän vid tre, och då kände jag att jag lika gärna kunde vara kvar tills vi slutade. Jag vet inte riktigt om jag är nöjd med bilderna som jag kommer ställa ut, men eftersom majoriteten av mina bilder ligger på min numera döda hårddisk fick jag ta det jag hade. Ett par bilder från dokumentärfotouppgiften, en på Sanne från ljusuppgiften och ett par andra bilder. Det blir nog bra ändå, när jag tänker efter.

Idag fick Victor i trean för sig att han skulle göra våfflor till alla på skolan, något som vi uppskattade väldigt mycket. Men han var inte direkt engagerad, så när han inte pallade mer tog vi över, och vi bjöd oss själva samt ett par lärare på våfflor. Det smakade synnerligen bra, om jag får säga det själv! Därefter, klockan halv fyra närmare bestämt, så möttes de olika profilerna i en episk låtintrotävling med inte mindre än 100 låtar på spellistan. Efter mer än en timmes tävlande, var det dags för räknande av poäng. Foto vann överlägset, de behövde knappt räkna poängen för att konstatera det. Och vi var inte förvånade, Emma har tränat oss bra. Vi vann tre lådor kakor, men jag stannade inte för att dela på priset, för mamma väntade och migränen hotade att spränga mitt huvud. Så, mina kära fotoklasskamrater, jag hoppas kakorna smakade!

Ikväll skulle jag och Lulu egentligen varit hos Anton och sett på
skräckfilm och haft den allmänt trevligt, men med min migrän så fick det ställas in, och det är jag väl inte helt nöjd med. Jag hatar att behöva ställa in saker och ting, jag får alltid en känsla av att folk inte tror på mig när jag säger att jag har migrän, som idag. Jag får en känsla av att de tror att jag bara hittar på ursäkter för att jag i själva verket inte vill göra det som vi planerat, och s är det verkligen, verkligen inte. Men, folk får tro vad de vill, det är för deras egen skull som jag ställer in när jag har migrän, för jag hade varit ett riktigt uselt sällskap, tyvärr. Så ikväll blir det bara en lugn hemmakväll för min del, och imorgon ska jag jobba, med start redan 08.30. Jag tar alla tider jag kan komma över just nu, bara för att jag ska kunna köpa min nya tv så snart som möjligt. Så tills den är köpt kommer jag förmodligen vara lagom asocial, förbered er på det.

take care / s.pehrson



Anna var den som åt flest av oss, hon åt så många så hon tappade räkningen.


Daniel stod för våfflandet


Ludvig var lagom nöjd!



1 kommentar:

  1. meh, nu får du mig att verka sjukt hemsk igen sara :( jag är faktiskt en helt okej människa som råkar tycka om våfflor väldigt mycket :)

    SvaraRadera