lördag 30 januari 2010

Jag snurrar, snurrar, snurrar iväg

Ändrade planer inför morgondagens arbetspass gånger 2. Ändring nummer ett inträffade då min nya chef Somar smsade och frågade om jag kunde börja halv tolv i stället för kvart i. Svar: ja. Ändring nummer två kom ett par timmar senare, då Emelie skickar ett sms och frågar om jag kan börja halv nio och sluta tidigare (skulle slutat 20.00 enligt schemat), så jag ringde till Kani på jobb och kollade läget och det gällde 08.30-16. Svar: ja. Definitivt en fördel att sluta fyra i stället för åtta, så det så!

Jag har varit galet frustrerad sedan jag kom hem från jobb, och allt är Lukas fel. Jag har försökt ringa tusen gånger men hans mobil har varit avstängd, och jag blir alltid, verkligen alltid, extremt orolig. Tänk om något har hänt, tänk om han har stängt av den för att han inte vill prata med mig, tänk om han har hemligheter för sig? Det är sjukligt jobbigt att behöva tänka sådana tankar, men jag kan inte direkt hjälpa det. Nu har jag dock fått tag i honom. Eller rättare sagt så var det han som fick tag i mig, för han ringde hem till mig och talade om att han tänkte komma förbi lite senare. Förmodligen kommer jag sova då, men det gör inget, det är mysigt.

För övrigt så såg jag nyss The eternal sunshine of the spotless mind, och för er som inte har sett den så rekommenderar jag den verkligen. Det är en otroligt bra film, men den är oerhört svår att förstå första gången man ser den. Men den är helt klart en av mina favoritfilmer!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar