torsdag 28 januari 2010

Den dåliga dagen då framtiden trängde sig på

Idag är en sådan dag då jag blir på dåligt humör så fort inte Lukas är i närheten. Ingen annan än han duger idag, han är den enda jag vill prata med. Men det fungerar inte så, inte i den förbannade verkligheten. Nej, den här dagen är dömd till meningslöshet, det var den redan i morse. Jag klarar inte av folk som tror att de vet allt om allt och alla, folk som glider omkring och solar sig i sin egen egoism, folk i allmänhet, egentligen...

Dagen har dock haft sina små ljusglimtar. Jag och Lukas pallrade oss ner till Ungdomsmottagningen och jag fick ett nytt recept på p-piller, som vi gick och hämtade ut direkt. Jag köpte en liten lunch på Donken, för Tengan erbjöd en slemmig kalops som knappt gick att äta, så jag var lite hungrig. Stackaren som stod i kassan var under utbildning, och det märktes tydligt. Jag tyckte så synd om henne när hon förvirrat såg sig omkring, svalde, tog mod till sig och sa att hon kunde hjälpa nästa. Jag vet precis hur hon känner sig. Men hon lyckades få ner min mat i en påse, även om hon försökte slänga med två extra pommes som jag inte hade betalat för. Hon fick tillbaka dem, om ni undrar, jag är inte den som inte säger något och sedan springer iväg, om det nu var någon som trodde det.

Vi har ingen lärare för tillfället. Emma gick hem för hon har ingen röst, så första delen av dagen så skrev hon på sin dator och visade på projektorn. Det var en spännande, lite alternativ, lektion! Hon höll en (stum) föreläsning om vad man kan göra efter studenten om man fortfarande vill jobba inom foto. Hon gav en del tips på bra skolor och utbildningar, och jag är ganska sugen på att plugga vidare just inom foto. Dock inte direkt efter gymnasiet, för då ska jag minsann ha minst ett pluggfritt år och bara ägna mig åt Donken, fina människor och världen. Men någon gång ska jag plugga vidare, men jag lär behöva spara pengar, för den utbildningen jag var intresserad av kostar näramre 50.000 kr/termin (2 år). Galet! Tur att det finns studielån osv!

Fotografering och bio ikväll, sen ska jag sova som fan. Jag är.. döende.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar