måndag 25 januari 2010

Inget munpetande idag, halleluja!

Planen idag löd såhär: sovmorgon, tandläkare, skola, hem till Mauritz. Den gick någorlunda bra. Jag skulle vara hos tandläkaren kvart i tio, och då var det inte lönt att åka till skolan, så jag snoozade ordentligt. Helt plötsligt, mitt i mitt snoozande, ringer min mobil. Dolt nummer, jag klickade bort det och det ringde igen, jag klickade åter igen bort det. Jag svarar aldrig när det är dolt nummer, förutom om jag vet att mamma jobbar, för när hon ringer från sitt jobb så är det alltid dolt nummer, men eftersom hon är lagom sjukskriver så visste jag ju att det inte var hon. Mycket riktigt, en kvart senare kommer mamma ner till mig och frågar "Ska du inte gå upp snart?", och jag mumlar ett jakande svar. "Din tandläkare är sjuk, så du ska dit den 5e februari i stället." Ännu längre sovmorgon! Så efter lunch körde mamma mig till skolan, och där blev det mediakommunikation där jag, Lukas, Ludivg och Anna debatterade mot Niklas och company angående skoluniformer. Vi var emot och vi ägde dem ganska ordentligt. Därefter blev det en tio minuter lång svenskalektion. David var sjuk, så vi skulle ha Peter, men eftersom vi bara skulle läsa så övertalade vi honom om att vi lika gärna kunde läsa det hemma, och han var inte svår att övertala. Så, vi slutade nästan två timmar tidigare, härligt!

Jag drog på stan med Mauritz och Ludvig efter skolan, och jag inhandlade en present till Lukas. Det blev en ganska lam present, men han ska ju trots allt få en ordentlig i mars. En kaffemugg där det står "I love my computer", klockrent till Lukas som dricker litervis med kaffe och dessutom är datornörd. Frukost/lunch på Burger King och sedan for jag och Maruritz hem till mig. Jag packade mina väskor och sedan åkte vi för att plocka upp Ludvig och Lukas, och sedan var det av mot Staffanstorp. Middag på James Grill, en lång, iskall promenad till City Gross (där jag för övrigt träffade Michanna från jobb!) och sedan äntligen hem till Mauritz. Nu har vi precis sett Sherlock Holmes, som var väldigt underhållande, och nu ska vi se Gladiator. Mycket nöje!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar