lördag 2 januari 2010

Du är inte värd att må dåligt över, och ändå gör jag det

Idag har jag jobbat, 12-21, och till en början var jag nästan självmordsbenägen. Gårdagens dramatik snurrade i huvudet tillsammans med en svag migrän som fortfarande satt där sedan nyårsnatten, och jag var dessutom rejält trött. Men efter en timme eller så tog jag tag i mig själv och insåg att det hjälper ingen, speciellt inte mig själv, att jag är deppig, och då blev det genast lite lättare att ta sig igenom de nio timmarna som jag skulle spendera på jobb.

Jag stod i tvåan under Jennys skift, och hon var mycket nöjd med mig och mina tider, men hon var mindre nöjd med att jag inte själv insåg att jag var jätteduktig. Men idag var en sådan dag helt enkelt, då vad man än gör känns antingen medelmåttigt eller riktigt dåligt, en dag då det känns som om ingenting går rätt. Men Jenny var nöjd, och det är huvudsaken. När Kani sedan tog över hamnade jag i köket tillsammans med Måns, och där stod jag tills jag slutade klockan 21. Då skyndade jag mig hem, bytte om, packade ihop mina prylar och sedan bar det av mot Lukas, och där sitter jag nu. Lukas och Danne spelar, så jag hade lika gärna kunnat sitta på månen eller hemma, för här får man minsann inte mycket uppmärksamhet. Pojkar och deras... leksaker.

Imorgon är det lan på skolan, och det fortsätter fram tills på tisdag. Jag ska under dessa dagar endast spela The Sims, se film, vara överdrivet social och förhoppningsvis så får Studio Headshot lite att göra, och det vore verkligen på tiden tycker jag!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar