måndag 11 januari 2010

Temavecka och söta ettor, I like!

Den här veckan är det så kallad temavecka i skolan, en vecka då alla klasser, ettor tvåor och treor, ska jobba tillsammans, och temat är likabehandling. Det är exakt samma tema som vi hade under temaveckan i ettan, fast den här gången går vi lite djupare in på ämnet, då vi ska arbeta utifrån en enkät som alla på skolan svarade på under förra terminen. Jag har hamnat i en väldigt bra och ambitiös grupp, så det känns som om den här veckan kommer bli kalasbra! Ettorna i min grupp är helt fantastiska, något som jag inte trodde att de skulle vara. De är sociala, engagerade och jättetrevliga, så heja ettorna säger jag bara!

Dagen gick mest åt till planering utav produkten vi ska göra under veckan, i vårt fall en film, men vi hann även med att göra en del småsaker som vi trodde att vi skulle få gbörja med först imorgon. Med andra ord ligger vi lite före i vårt schema, och det är inte helt fel om jag får säga det själv! Imorgon ska vi börja filma och intervjua, så då kommer vi igång på riktigt.

När vi kände att vi inte kunde göra mer för dagen slutade vi, så då gick jag, Anna och Danne och köpte pizza, och den satt verkligen fint efter en dag utan mat, det kan jag säga! Anna var däremot mindre nöjd, då hennes pizza inte var gräddad ordentligt, men hon åt och såg glad ut ändå. Därefter tog jag och Anna tåget in till Malmö för att se Avatar på bio, i 3D, men den sagan får ett helt eget inlägg.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar