fredag 1 januari 2010

Festligheter och tråkigheter

Min nyårsafton var utan tvekan något av det bästa jag någonsin har varit med om då det gäller festligheter. Stämningen, alla underbara människor runt omkring mig och så mycket mer gjorde kvällen till en riktigt succé, och jag kunde inte ha varit mer nöjd än vad jag är just nu. Vid tolvslaget blev jag väldigt emotionell och jag grät lite för att allting var så fint, för att alla mina vänner var där och även de var så fina. Jag sprang runt och talade om för alla hur mycket jag tycker om dem, att jag faktiskt älskar dem, och det kändes så bra. Att jag sedan fick ett migränanfall och var tvungen att gå och lägga mig en stund (nej, det berodde inte på alkohol) gjorde ingenting, för mina söta vänner förstod och lyckades fortsätta utan mig. Men jag kom tillbaka, och ja, det var en riktigt, riktigt fin kväll.

Första dagen på 2010 har däremot varit mindre fin. Till att börja med så fick jag med svansen mellan benen ringa till McDonald's och säga att jag inte kunde jobba idag. Min migrän från inatt satt kvar, och det rejält. Dock tror jag att de på jobb tror att jag bara är riktigt bakfull, men de får tro vad de vill, jag vet ju själv att det inte alls hade med någon bakfylla att göra. För att sedan bättra på mitt dåliga samvete så smsar Mauritz och anklagar mig för att vara världens sämsta vän, så vår vänskap är nu officiellt över. Jag kan inte längre vara vän med någon som dels pratar så otroligt mycket skit om mina andra vänner, någon som inte kan förstå att jag inte är perfekt och att jag, liksom alla andra, har min brister eller någon som får mig att må så otroligt dåligt och så otroligt värdelös. Nej, det är slut med det nu, jag vill inte dras med sådana "vänner" längre. Jag tänker inte längre ta hans skit, hans gnäll, hans krav, det är slut.

För övrigt, ett gott nytt år till er alla!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar