söndag 17 januari 2010

Morfindrömmar och ångest

Jag drömde de absolut sjukaste drömmarna i natt, och alla hade på något vis med McDonald's att göra. Jag vet inte om det berodde på den morfinbaserade hostmedicinen som jag tog innan jag skulle sova (vilket känns rimligt men samtidigt inte då det aldrig har hänt innan) eller om mitt psyke bara drev med mig. Det var verkligen inga normala drömma, och när jag vaknade ville jag knappt gå till jobbet. Jag fasade över den gula slipsen som jag visste väntade på mig, och jag var helt säker på att allt var helt annorlunda sedan sist jag var där. Nej, det var hemskt, jag mådde riktigt dåligt innan jag väl kom till jobb och insåg att allt var som vanligt. Dock blev det inget värdinnande för mig idag, för det var bara kjolen och slipsen som hade kommit, och vi var alla rörande överens om att det vore inte samma sak om jag gjorde det i den vanliga Donken-outfiten, så det fick vara. Har kläderna inte kommit till nästa helg så kommer jag köra i vanlig outfit ändå, för att komma in i uppgiften så snabbt som möjligt.

Så, det blev tvåan för mig idag, och det rullade på ganska bra. Sedan fick jag stå i ettan, och då rullade det på ännu mer. Timmen mellan sex och sju sålde vi för 4800, bara i driven. Det kändes, speciellt för stackars Anna som stod i tvåan alldeles ensam. Därefter dog det, och det var fortfarande dött när jag gick hem klockan nio.

Imorgon drar den vanliga skolan igång, och jag är väl... lagom pepp. Nåväl, jag ska inte gnälla, det kanske bli spännande, vem vet?

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar