torsdag 28 januari 2010

The Imaginarium of Dr. Parnassus

Det här var en film helt i min smak, utan tvekan. Den har faktiskt räddat min dag lite, om jag ska vara ärlig. Den var precis sådär konstig, orealistisk och fantastisk som jag vill att en film ska vara. Den var väldigt lik Alice i Underlandet, men i stället för ett kaninhål så gick de genom en spegel för att komma till en annan värld. Jag kan inte sluta tänka på vilken fantasi en del människor har, för det krävs en en vrickad, otrolig och grym fantasi för att kunna göra en film som denna. Jag önskar att jag var en sådan person, med sådan fantasi, som kunde skapa mästerverk, men så är inte fallet och för tillfället så nöjer jag mig ganska bra med att njuta utav andras mästerverk.

En riktigt bra film om man gillar lite skumma, orealistiska historier. Gör man inte det så är den definitivt värd att se bara på grund av de snygga skådespelarna! Heath Ledger (det här var hans sista film innan han dog), Johnny Depp och Colin Farrell är ögongodis allihopa, och Jude Law är inte helt fel han heller. Snyggast i filmen var dock Lily Cole, som har den kvinnliga huvudrollen. Helt otroligt vacker människa!

Hur som helst, se filmen, för den är så värd din uppmärksamhet!

take care / s.pehrson



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar