fredag 15 januari 2010

Grupp 17 i mitt hjärta

Att redovisa inför sisådär 100 personer, på en biograf dessutom, det är inte varje dag man gör det, men idag var det exakt vad vi från LBS gjorde. Idag var det nämligen dags att presentera åra produkter från veckans arbete, och som jag skrev igår så var det väl ingen i vår grupp som faktiskt tyckte att vår film var särskilt bra, men vi hade fel... gud så fel vi hade! Då vår film visades skrattade hela salongen (inklusive jag själv, som skrattade tills tårarna rann!) och jag insåg att vi hade gjort en riktigt, riktigt bra film. Den var seriös på ett humoristiskt sätt, och alla våra knäppa idéer som vi kläckt ur oss under arbetets gång gjorde filmen till mer än en vanlig intervjufilm. Jag är så stolt över min grupp, vi lyckades verkligen! Och som Hannes skrev nyss på Facebook "vi vann publiken", och ja, det gjorde vi nog, för som de skrattade!

Resten av redovisningen var också bra, alla är så duktiga på skolan! Och jag insåg, mitt i redovisningen, att det är en helt fantastisk skola jag går på. Där förekommer ingen mobbing, alla trivs, alla är helt underbara människor med gemensamma intressen, lärarna är fantastiska... Jag blev helt lycklig inombords och till och med lite tårögd. Jag är verkligen nöjd över mitt gymnasieval, ingen tvekan om saken!

Ikväll ska jag njuta av den oväntade succén som vår film blev, och det ska jag göra i samband med Amandas 18-årsfest, så ikväll är det partaj som gäller!

take care / s.pehrson

1 kommentar: