fredag 8 januari 2010

En liten update

Jag tackar Lukas, Anna och min käre far för den förkylning som håller på att bostätta sig i min arma kropp. För tillfället lider jag av den där berömda huvudvärken som infinner sig innan förkylningen bryter ut på riktigt, och jag är allt annat än nöjd. Stackars Lukas ligger bredvid mig och snorar som aldrig förr. Fräscht! Men, som jag sa till Albin, så har jag ju överlevt svininfluensan, så jag tror knappast jag dör utav en vanlig förkylning.

Musikalkvällen som vi skulle haft idag blev inställd... pågrund av mig. Jag känner mig lagom dålig, men jag ville inte att mina fina vänner skulle få lida för att jag är sur och gnällig, så det får bli i nästa vecka i stället, då jag förhoppningsvis är på bättre humör.

För övrigt så är den här Sara-ska-bli-värdinna-grejen på gång nu, på riktigt. Danne ringde mig innan idag och ville ha klädstorlekar, men då det är något jag inte kan i huvudet (och då det dessutom ska vara i tum!?) så bestämde vi att vi ska kolla på det imorgon då vi båda ändå jobbar. Jag skrattar fortfarande åt det han sa... "Det kommer passa dig jättebra. Du är jävligt social och så är du grym med barn!". Ironiskt att jag i själva verket hatar barn men är bra på att hantera dem. Och så det bästa av allt "Du kommer ju bli assexig i de kläderna!". Jo, man tackar. Kjol, skjorta, väst, slips och hela köret. Jag kommer se... spännande ut, minst sagt. Men jag är taggad för uppgiften, det känns som om det är min grej.

Nu blir det film med Lukas och sedan ska jag sova, för imorgon är det som sagt jobb. 12-20, hurra!

take care / s.pehrson

1 kommentar: