onsdag 20 januari 2010

Sara, du är såååååå 2009!

Igår var det som jag skrev myskväll hemma hos Jenny, tillsammans med Emelie, Åsa och Malin. Det var grymt trevligt! Vi såg Twilight (även om vi pratade i stort sett genom hela filmen...), drack vin och pratade, pratade, pratade. Ni kan ju gissa om det blev mycket Donkensnack... När klockan sedan blev halv ett begav vi oss in mot stan för att gå på bio, något som jag inte hade en aning om förrän bara ett par timmar innan, för det var det minsann ingen som hade talat om för mig! Och vad tror ni vi såg? Just det, en privat liten visning av New Moon. Fjärde gången på bio, inte illa! Dock vsr jag så fruktansvärt trött så jag sov stora delar utav filmen, men jag har ju sett den förut så det gjorde inte så mycket. Vid tre var filmen slut och då begav vi oss hem till Jenny igen, där vi i princip däckade direkt. Mycket trevlig kväll var det i alla fall!

Och ja, skolan idag var helt okej, inget märkvärdigt hände förutom att jag blev lite sur på vår käre svensklärare. Idag skulle vi nämligen fått reda på vilken/vilka filmer från projektveckan som vunnit i de olika kategorierna, så jag frågade honom när det skulle hända. "Nej Anna har ju varit sjuk och det är hon som har hand om det" svarade han. "Men om en person i gruppen är borta så ska resten av gruppen kunna klara sig ändå, och få gjort allting i tid, så säger ni alltid till oss då vi har grupparbeten" klagade jag. Då blev han tyst och gick iväg, mumlade något om att han är ett ensamt renässansgeni. Så nej, inte idag, men förhoppningsvis imorgon eller på fredag.

Lukas har köpt Playstation 3... Han kunde lika gärna ha slängt ut mig på motorvägen och sagt att jag inte behövs längre. Herregud, han verkligen sprang hem efter skolan idag för att han skulle kunna spela, och kvar stod jag och trodde att vi skulle hem till mig och mysa. Nej Sara, han har ett PS3 nu, du behövs inte längre. Eller så kan man ju se det som att vi är tre parter i detta förhållandet numera, något som jag inte är helt okej med. Jag tror jag tar tillbaka det jag sa om att Lukas skulle få låna min 50 tums tv att spela på (visserligen har jag inte den tv:n än, men snart)...

Nu ska jag gråta över livets alla orättvisor. Om du tycker synd om mig så skicka ett sms och gör mig glad.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar