lördag 9 januari 2010

Shrek = Samis riktiga pappa?

Det är alltid lika spännande att jobba då man inte är 100% frisk. Ena studen så är man kallsvettig, yr och lite sugen på att kräkas i papperskorgen under kassadisken, och i nästa stund så är man pigg som en mört. Dock mådde jag bra större delen av mitt pass idag, vilket kan bero på de två alvedon som jag tvingade i mig efter att ha jobbat i en och en halv timme. Och så var det för ovanlighetens skull en lugn dag idag, vilket bidrog till mitt välbefinnande. Något som däremot inte är okej är Shrek, vår nya stammis på Donken. Han är allmänt känd på Norra Fäladen, då han hänger en hel del på Torget/Pizzerian, men nu har han alltså börjat smyga omkring på Donken. Han sitter där timme efter timme, pratar med oss som jobbar där om allt och ingenting (mestadels hur mycket han hatar ungdomar) och pratar med andra gäster. Idag kom han fram till att jag är "en kaxig spinkis", och efter att jag gett honom en Cola var jag tvungen att ge honom en kram. Jag dog, jag ville bara att han skulle gå sin väg, men som den trevliga varelse jag är så höll jag tyst. När jag sedan skulle gå hem, då var han tillbaka, och ville ha ytterligare en kram! Alltså, han kommer att prata om detta i flera dagar med alla som jobbar på Donken! "Jag fick en kram av lilltjejen!" sa han till Chrille efter att jag sprungit och gömt mig i köket. För övrigt så kallas han även för "Samis riktiga pappa", för på en underlig vänster så är han lik Sami...

Det här blev ett flummigt inlägg, och jag skyller på en möjlig feber. Snart kommer Lukas och då blir det film och mys, och imorgon ska jag träffa världens bästa Jenny.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar